เนื้อหาของอีเวนต์
Steam.svg
Xbox One.svg
PS.svg
Epic Games.svg

Bone Fire Wyvern

แม่แบบ:P

Thatch Foundation.png บทความนี้ ไม่สมบูรณ์. คุณสามารถช่วยให้หน้า ARK Survival Evolved Wiki นี้ได้โดยการ ขยายความบทความนี้.

Bone Fire Wyvern.png
Bone Fire Wyvern
Bone Fire Wyvern Image.jpg
กลุ่ม
Event Creatures, Reptiles
ประเภท
สัตว์กินเนื้อ
ถูกเพิ่มเข้ามาเมื่อ
Steam.svg 249.0
28 ต.ค. 2016
Xbox Series.svg 745.0
03 พ.ย. 2016
PS.svg 540.02
22 ต.ค. 2019

Epic Games.svg 315.2
23 ต.ค. 2020
Stadia.svg
สายพันธุ์
คำสั่งเสก
cheat summon Bone_MegaWyvern_Character_BP_Fire_C
หรือ
cheat SpawnDino "Blueprint'/Game/ScorchedEarth/Dinos/Wyvern/Bone_MegaWyvern_Character_BP_Fire.Bone_MegaWyvern_Character_BP_Fire'" 500 0 0 35
ข้อมูลสิ่งมีชีวิต
X mark.svg ไม่
X mark.svg ไม่
X mark.svg ไม่
X mark.svg ไม่
Data
XP for kill
6,000 XP
Loot
Special Loot Chance
100%
Feces Size
 Medium
Drag Weight
555
Can Damage
 Thatch
 Greenhouse
 Wood
 Adobe
 Stone
Habitat
Spawns only during an Event.

Bone Fire Wyvern เป็นหนึ่งในสิ่งมีชีวิตจากอีเวนต์ในเกม ARK: Survival Evolved.

ข้อมูลพื้นฐาน

Bone Fire Wyvern เป็นสิ่งมีชีวิตที่เคยพบเจอ/ใช้ได้เฉพาะในช่วงอีเวนต์ Fear Evolved. มันเป็นหนึ่งในสายพันธุ์ของ  Alpha Fire Wyvern และภายรูปผิวเผินเป็นโครงกระดูก. ค่าสถานะและการต่อสู้ทั้งหมดเช่นเดียวกับ  Alpha Fire Wyvern

หลังจากฆ่า  Bone Fire Wyvern แล้วคุณสามารถลูท  Wyvern Bone Costume ได้จากซากของมัน

ของดรอป

  • Hide
  • Raw Prime Meat
  • Sulfur

สแตทพื้นฐาน และ การอัปเกรด

Attribute Base Value Level Increase
Wild
 Health 8000 +1200
 Stamina 600 +30
 Oxygen 150 +15
 Food 1800 +180
 Weight 400 +8
 Melee Damage 140 +7
 Movement Speed 100% N/A
 Torpidity 725 +43.5
  • For a comparison of the stats of all creatures, see Base Creature Statistics.
  • For an explanation of exactly how the levelup calculation works, see Creature Stats Calculation.
Movement
[u/s]
Base Speed Sprinting Speed
Wild Wild
Walking 690

796.9
Swimming 3000

N/A
Flying 3000

2310
  • 1These are the base speeds of the creature at 100% Movement Speed.
  • 2These are the speeds of the creature tamed and non-imprinted.
  • For a comparison of the speeds of all creatures, see Base Creature Speeds.
Attack Values
Bite Stamina Cost Attack Range Description
Base Minimum Activation The Bone Fire Wyvern bites the target.
10 1200 0 1400
Attack Type Damage Projectile Values Torpor Values Status Effect: Stamina Status Effect: Torpidity
Life Impulse Radius Base Mult Duration Damage Mult Amount Duration Damage Mult Amount
Melee 140
Flame Stamina Cost Attack Range Description
Base Minimum Activation The Bone Fire Wyvern sets the target on fire, burning away 20% of the target's maximum health (excluding fire resistance modifiers) over 10 seconds.
20 4000 0 5000
Grab Stamina Cost Attack Range Description
Base Minimum Activation While this attack is coded, it is not used by the AI in-game.
The Bone Fire Wyvern can pick up another creature. Despite a coded melee damage value, this attack does no damage.
40 500 0 0
Melee 18
Taunt Stamina Cost Attack Range Description
The Alpha Fire Wyvern flaps its wings and taunts the target.
2 0 0 0
Bite (AI) Stamina Cost Attack Range Description
Base Minimum Activation
10 1400 0 1700
Melee 120

Wild Stats Level-up

Type in values of a wild creature to see on which stats it's emphasized. Green values on a high-level creature are very good for breeding. If you have already tamed your creature you can try to recover the breeding stats with an external tool.[1]

Bone Fire Wyvern

The stat-calculator does not work in the mobile-view, see here for alternatives: Apps

Note that after the creature is tamed it gets bonuses on some stats depending on the taming effectiveness. This makes it hard to retrieve the levels on a tamed creature, so this tool is only for wild ones, but gives a first impression, how well the stats are distributed.

การต่อสู้

ดูกลยุทธ์การต่อสู้ได้ที่  Alpha Fire Wyvern

สปอตไลท์

บันทึกเพิ่มเติม

  • ใน Fear Evolved 4,  Alpha Fire Wyvern และ  Bone Fire Wyvern ไม่เกิดบนแผนที่ใดๆ เนื่องจากทับซ้อนกับ  Zombie Wyvern.
  • เช่นเดียวกับ  สิ่งมีชีวิตแอลฟา,  Bone Fire Wyvern ไม่สามารถเก็บเกี่ยวซากได้
  • ได้มีการทดสอบบน The Island และ Scorched Earth บน Single-Player, และทดสอบบนเซิร์ฟเวอร์ส่วนตัวสำหรับ The Center, ไม่สามารถเสกได้ด้วยคำสั่ง. อาจส่งผลให้เสกล้มเหลว หรือ มีการจำลองลักษณะทางกายภาพและ HUD ขึ้นมา, แต่มองไม่เห็น. แต่สำหรับเซิร์ฟเวอร์ Dedicated ใช้งานได้ปกติบน The Island