アルファ・Xトリケラトプス

Missing.png
アルファ・Xトリケラトプス
Blank.png
cheat summon Volcano_Trike_Character_BP_Retrieve_Alpha_C
or
cheat SpawnDino "Blueprint'/Game/Genesis/Dinos/MissionVariants/Retrieve/Volcanic/Volcano_Trike_Character_BP_Retrieve_Alpha.Volcano_Trike_Character_BP_Retrieve_Alpha'" 500 0 0 35
X mark.svg できない
X mark.svg できない
X mark.svg できない
X mark.svg なし
生息地
Mission Dispatcherからアクセスできる、素晴らしき哉、地獄中の火山。

アルファ・Xトリケラトプスは、ARK: Survival Evolvedの拡張パックGenesis: Part 1アルファ生物の1つであり、素晴らしき哉、地獄ミッションでのみ見つけることができます。

基本情報

行動

Aggressive. Its minions are X-Triceratops,and are aggressive.

外観

The Alpha X-Triceratops seems to be a larger, more intimidating version of the X-Triceratops. Its skull is shown on its head.

配色と領域

X mark.svg

アルファ・Xトリケラトプスは常に同じ配色でスポーンし、カラー領域を持ちません。

これは、現在、アルファ・Xトリケラトプスの色を変更することが不可能であることを意味します。

ドロップ

  • Alpha X-Triceratops Skull

基本ステータスと成長

能力値 基準値 レベルアップ
野性生物
体力 3500 +1050
スタミナ 150 +15
酸素量 150 +15
食料 3000 +300
重量 365 +7.3
近接攻撃力 48 +2.4
移動速度 100% N/A
気絶値 250 +15
移動 基本速度 全力疾走の速度
歩行 225 911.3
水泳 300 N/A
  • これらは、100%の移動速度での生物の基本速度です。
  • すべての生物の速度の比較については、生物の基本速度をご覧ください。

野生生物のステータスのレベルアップ計算機

野生生物の値を入力すると、どのステータスが目立っているかがわかります。高レベルの生物の値が緑色であれば、繁殖には非常に適しています。すでに生物をテイムしている場合は、外部ツールを使って繁殖用のステータスを取り戻すことができます。[1]

アルファ・Xトリケラトプス

stat-calculatorはモバイルビューでは機能しません。代替方法についてはこちらをご覧ください: Apps

生物がテイムされた後は、テイム効果に応じていくつかのステータスにボーナスを得ることに注意してください。このため、テイムされた生物のレベルを取得することは困難です。したがって、このツールは野生生物のみを対象としていますが、ステータスがどのように配分されているかという第一印象を与えることができます。

戦闘

This section describes how to fight against the Alpha X-Triceratops.

全般

戦略

Take something like an assault rifle and shoot at it,and other dangers.

武器

an assault rifle would be great for shooting enemies,but a shotgun would do the trick.

危険

Usually there will be a lot of x-triceratops (which are aggressive during the mission) especially in the location where you may find it.Make sure to have lots of armor and weaponry.Also note almost all creatures have an extremely high aggro range.Bats spawn near so watch for mega rabies.Basilisk are very deadly and spawn close.

弱点

Like the triceratops,it has a terrible turning radius,take advantage of this.

収集可能なアイテム

資源 効率
Raw Meat.png Raw Meat ?

スポットライト

備考/トリビア

  • The Alpha X-Triceratops is the only new Alpha Creature introduced into Genesis: Part 1, as well as the second Alpha Creature to be a herbivore.
  • Despite being an Alpha Creature, your Chibi won't get XP from it.
  • Alpha X-trike is the third alpha trike. The others are skeletal trike and enraged trike.
  • What's strange about the Alpha Trike is that it's special skull isn't apart of it's body but is rather a costume. This can be seen as it appears to have two jaws.